انواع گارانتی لپ تاپ
در دنیای امروز، تکنولوژی بخش جدا نشدنی از زندگی همه ماست. به همین خاطر، ابزار و وسایلی که بتواند پیشرفته ترین فناوری های روز دنیا را برای ما به ارمغان بیاورند، قطعا محبوب است. یکی از این ابزارها، لپ تاپ می باشد و نقش مهمی در انجام امور مربوط به فعالیت های های شغلی، تحصیلی و تفریحی نیز ایفا می کند.
قطعا خرید لپ تاپ جدید می تواند برانگیز باشد. به خصوص وقتی طرفدار خرید لپ تاپ با گارانتی باشید. مشتریان حس می کنند گارانتی یک وعده مطمئن و معتبر است و در صورت مشکلات بعدی می توانند با خیال راحت آن را با فروشنده در میان بگذارند و از او درخواست کمک کنند.
در ادامه این مطلب از وبسایت موبوتاپ، به بررسی انواع گارانتی های رایج در دنیای خرید و فروش لپ تاپ می پردازیم.
معرفی گارانتی لپ تاپ
گارانتی به صورت یک تعهد شفاهی یا کتبی است که از سمت فروشنده و یا سازنده به مشتریی ارائه می شود و در صورت بروز خرابی یا عدم تطابق با استاندارد های روز دنیا، مسئولیت تعمیر و یا تعویض آن به عهده فروشنده نیز می باشد. گارانتی معمولا شامل مواردی می شود که مربوط به اشکال و ایراد در قطعه بوده و یا مشکل در تولید نیز رخ داده باشد. البته، مدت زمان و شرایط گارانتی بسته به برند آن متفاوت است.
تفاوت گارانتی و وارانتی: شاید شما هم کلمه وارانتی را شنیده باشید. از لحاظ مسیولیت و تعهدی که برای فروشنده ایجاد می کند، تفاوت هایی با گارانتی نیز دارد. وقتی جنسی دارای وارانتی است، حتما کمپانی سازنده آن محصول، امکانات و ویژگی های خاصی برای شخص خریدار به صورت ویژه در نظر گرفته است که برای خریداران اجناس با گارانتی به این صورت نیست. به طور دقیق تر، وارانتی نظارت بسیار دقیقی بر مشخصات فنی محصول، کیفیت ساخت آن، مطابقت داشتن با استانداردهای بینالمللی، امکانات و قابلیتهای آن و غیره باشد.
گارانتی شرکتی لپ تاپ
شرکت های معتبر ایرانی در صدد هستند تا گرانتی های مطمئن و کاملی را همراه با لپ تاپ عرضه کنند. برخی گارانتی ها شامل ویژگی ها و قطعات سخت افزاری و برخی دیگر شامل امکانات نرم افزاری می باشد.
گارانتی نرم افزاری مربوط به مشکلاتی نظیر دیر بالا آمدن سیستم، اختلال در امکانات گرافیکی، پایین بودن سرعت اینترنت، اجرا نشدن برخی نرم افزارها در سیستم به طور صحیح، مشکل در تعویض ویندوز و …….. است.
در صورتیکه گارانتی سخت افزاری در ارتباط با قطعات سازنده لپ تاپ یعنی هارد، هسته پردازنده cpu))، حافظه جامد داخلیssd)) و…… بستگی دارد.
گارانتی در داخل محصول
یکی از انواع رایج گارانتی، گارانتی زمان خرید و در داخل بسته بندی محصول بوده که فروشنده و خریدار در لحظه خرید به هم ملزم به رعایت آن نیز هستند. زمانیکه جنسی خریداری شده و بعد از مدتی استفاده مشکلی پیدا کند، قطعا شرایط گارانتی آن با زمان پلمپ محصول با هم تفاوت یکسان نیست.
گارانتی عدم بازگشت هزینه
نوعی از گارانتی بوده و در صورتی که مشتریان بعد از خرید محصول یا خدمات ارائه شده به آنها، به هر دلیل از آن ناراضی باشند، جنس را به فروشنده پس دهند و پول خود را به طور کامل پس گیرند. شکی در آن نیست که فروشنده و یا سازنده با این کار، اعتماد و اطمینان را در مشتریان خود تقویت کرده و رضایت و وفادارای آنها را دو چندان می کند.
گارانتی یک پارچه
گارانتی یک پارچه نوعی از گارانتی محصولات است که شرکت های زیر مجموعه با همکاری یکدیگر خدمات پس از فروش خاصی را به مشتریان خود عرضه می کنند. این نوع از گارانتی باعث می شود تا در صورت بروز مشکل، مشتری به یکی از شرکت های گارانتی کننده مراجعه کرده و از نمایندگان درخواست کمک کند. به عنوان مثال، محصولات ایسوس از گارانتی یک پارچه برخوردارند.
نتیجه گیری:
کالاهای با گارانتی حس اعتماد و اطمینان را به مشتری القا و خرید را راحت تر می کنند. انواع مختلفی از گارانتی شامل گارانتی شرکتی، یک پارچه و گارانتی عدم بازگشت هزینه وجود دارد. به کمک آنها، مشکلاتی که بعد از خرید پیش می آید را به راحتی می توان رفع کرده و خرید لپ تاپ را به شیرین ترین تجربه تبدیل نمود.
برای دریافت مشاوره هنگام خرید لپ تاپ و دریافت اطلاعات کافی راجع به گارانتی، با کارشناسان ما در تماس باشید.